sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Juokse henkesi edestä, ota toivon kipinä mukaan

Se oli perjantai kai kolme viikkoo sitten, ku saavuin mun hostperheesee. Seuraavan viikon torstaina mä tiesin et tänne mä en jää kauaks aikaa. Tän viikon tiistaina mä vihdoin lähdin perheestä. Emmä muuta koko päivää tehny ku puhelimen välityksel selvitin mitä mulle tulee tapahtuu, pakkasin, siivosin, pyykkäsin, katoin vähä tv:t ja autoin  ruuan tekemises ja pöydän kattamises ja juttelin hostäidin kanssa vähän kaikesta tapahtuneesta ja tulevasta ja vähän muustakin. Oho tostahan tuli vähä pitempi lista ku kelasin. Iltaruoan jälkeen roudattii mun kamat autoo ja lähettii hotellille missä mä vietin seuraavan yön. Hotellivirkailija puhu sen verran nopeesti ja tarpeeks vahval Intian aksentil et mä en kunnol ymmärtäny mitä se sano (enkä ees sanoi kunnol ain erottanu) mut onneks hostisä oli viel siinä ja huomas et mä jäädyin ja se autto mua. Ku olin selvinny mun huoneesee asti sanottii viel heipat hostisälle ja yhistin läppärin wifiin et pystyin olee yhteydes mun LCC:n kans. Jossai vaihees kävin vähän tutkimas hotellii. Huomasin et hotellil on uima-allas mut se olikin ulkona, ni en jaksanu vaivautuu mennä uimaa. Tyydyin vaa siihe et kävin ostamas vesipullon. Nukuin taas huonohkosti, mä yskin taas ties kui kaua illal ja heräsin vähä viiden jälkee taas yskimää enkä oikee enää saanu unta. Aamupalal oli vaikee syyä mitää ku stressasin sen verra paljo. Mut sit vihdoin joskus vähän ennen kymmenentä mä sain mun LCC:lt viestii et mä menisin New Jerseyyn asumaan jonkun toisen LCC:n luokse. Kiva uutinen oli myös et siel asuu joitain muitakin aupaireja ketkä on samas jamas ku mäki.


Keskiviikkona luovutin mun huoneen vähän ennen puoltapäivää. Jonki aikaa istuskelin aulas ja venasin et mun LCC tulis hakemaa. Käytii eka Starbuckis ja sit lähettii ajamaa Philadelhpian dösäasemalle. Ostettii mulle dösälippu, koht olinki taas yksin. Mul oli siinä mukaavat nelisen tuntii venaamist et dösä lähtis. Onneks oli kirja mukana nii ei aika käyny nii pitkäks. Pölisin siin aluks kans vähä aikaa ihmisten kanssa. Dösän piti lähtee 18:15. Aikaa kulu, eikä dösää näkyny. Kukaa ei tienny missä se on. Mut vihdoinki joskus 20min päästä se tuli. Jäin pois Newarkis ja jatkoin taksil siit mun määränpäähä.



Tutustuttii aupairien kesken, kerrottii tarinat miks ollaa rematchis. Kaikki me kolme nukutaa alakerras. Alejandran kaa oon kattonu espanjankielist tv:tä, katottii me Pirates Of The Caribbeaniiki espanjaks sen padilt. Torstaina Charlene sai uuden perheen ja perjantaina se muutti pois. Vaik ei ehittykkää tuntee pitkää ni toivon silti et me pidetää viel yhteyttä jatkossaki! Perjantaina oli tän perheen vanhimman lapsen tanssiaiset. Tanssiaiset loppu joskus puolenyön aikaan. Koska tanssija tuli poikaystävänsä kanssa tänne, me kaikki muut lähdettiin hetkeks pois. Minä ja Alejandra lähdettiin katsomaan X-Menii elokuvateatterii. Leffa alko 00:30. Ekaks mentii lipunmyyjälle antaa paprei mis oli ostokoodi vai mikä lie, en tiiä mut toimii samal taval ku Suomes. Saatii leffaliput ja mentii ostaa juomista mulle leffaa varte. Seuraavaks suunnistettii oikeesee salii. Ekaks näytettii liput lipuntarkastajalle ja sit päästii jatkaa matkaa ettii oikee sali. Oltii jo istumas salis ku Alejandra huomas et kaikil muil oli 3D-lasit. Ei me ees tiedetty et se oli 3D leffa mut äkkiäkös me pompattii ylös ja mentii takasin lipuntarkastajalle ja pyydettii silt lasit. Mut ei ollu meiän vika, lipuntarkastajan ois pitäny antaa meille alunperinki ne lasit ku näytettii sille mei liput. Lipus ei oo eriksee merkitty paikkaa, vähä niiku joskus kivikaudel Suomes eli saat mennä minne huvittaa. Olin nii väsyny et aloin nukahtelee jossai vaiheees, missasin varmaa puolet leffast mut muistan ainaki nähneeni alun ja lopun ni kai se riittää. Kotona oltiin joskus puol neljän aikaa aamulla. Päädyttiin lopulta yläkertaan perheen edellisen aupairin huoneesee (kuka vielä asuu täällä, mut koht lähtee reissaamaa kuukaudeks) nukkumaa ja nukuttiin kuutisen tuntia.


Lauantaina Jessi haki meiät siinä puolen päivän aikaan ja lähdettiin ajamaan kohti huvipuistoo nimeltä Six Flags. Musa päälle, volat kaakkoon, ikkunat auki ja menoks! Meil oli niin hauska päivä et huhhuh, vaikka ekaks ajettiiki huvipuiston ohi mut se oli vaa navigaattorin syytä ku se sano et mee suoraa. Mut eihän me voitu huomaa isoo kylttii, mikä ei todellakaa sanonu et huvipuistoo käännytää oikeelle. Oho, sellast sattuu välil. Ekaks mentii syömää, mä otin vaa ranskiksii, en halunnu kauheest syyä en ees popsinu kaikee mitä mul oli ku en halunnu et mul tulis paha olo. Jossai vaihees vieres oleval laval pomppas kaks miestä ja yks naine ja ne alko tanssii vanhan kunnon rock n' rollin tahtiin. Kohta ruvettii kiertää huvipuistoo. Erona Suomen huvipuistoihi on se et sä et saa ottaa laukkuu mukaa ja tarvittaes jättää sitä säilöö uloskäynnin viereen, vaan sun piti jättää kamas lokeroon. 2h lokeros makso yhen dollarin. Hullua sinänsä et ensin maksat ittes kipeeks siitä et pääset sisää ja sit vähä välii sun pitää pulittaa dollari et saat kamas säilöö ja pääset laitteisii. Mut laitteet kummiskin oli mahtavia!! Ja kaikist parast oli se et siel oli paljon kaikkee supersankarijuttui esim. oli Supermieslaite. Lähettii ajaa huvipuistost pois seittemältä. Pysähyttii matkal syömäs Applebee's nimises paikas, suosittelen jos joskus jostain ulkomailt satutte löytämää! Matka-aika oli navigaattorin mukaan noin tunti, mut oho, mut olinkin kotona vähän ennen kymmentä. Okei me käytiin syömässäkin välissä mut silti.

 Minä, Alejandra ja Jessi hassunhauskojen hahmojen kanssa.



Sunnuntaina menin tän perheen kanssa - keiden luona nyt väliaikasesti asustelen - rannalle Manasquanii noin tunnin ajomatkan päähän. Vaik oli vähän tuulista, ei se haitannu, mul oli ainakin tosi kivaa! "Surffattii" minilaudalla (okei en tiiä mikä sen oikee nimi on, keksin vaa sanan), eli maattii sen laudan päällä ja mentii aaltoihi. Se oli tosi hauskaa, etenki sillo ku oli toooosi isot aallot! Sain kätee muutaman pienen mustelman mut mul ei oo mitään ideaa, mistä ne oon saanu mut ne tuli rannalta. Automatkal kuunneltii satelliittiradiost kanavii, mist tuli kaikenlaist musaa -70 ja -80-luvuilt. Must se oli tosi kivaa, koska vanha musa on must hyvää esim. noitten kyseisten kahen vuosikymmenen pop on parempaa, ku se mitä tänä päivänä tulee. Toki on nykyääki jotain ihan hyvii biisei kyseises genres mut emmä jaksa niit samal taval ku noit vanhempii. Mun ei kannata ees alkaa puhuu rokist alalajeineen koska siitä saisin ties kui pitkän tekstin ni jätän sen vaa toteemal et se on parasta. Kotii ku tultii auttelin ruoanlaitos ja sit kattelin CSI Miamii muutaman jakson tän pehreen keskimmäisen penskan kanssa. Ku kävin suihkus oli kiva huomata et olin saanu vähä värii ihoo, wohoo nyt en oo enää valkonen ku lumi!!


 Piti pulittaa £8 et pääs rannalle.


Jee, sinne meni talviturkki ja karvalakki!

Oon huomannu et mun mieli on ollu ailahteleva tääl olles. Koko sen ajan ku olin mun hostperheessä oli enemmä ja vähemmä alamäkee, millo käväsin pohjalla, millo olin ihan vähän ahistunu väsymyksest puhumattakaa mut mut sit ku pääsin pois perheest oon ollu aikalail toisinpäi vaik tiistain oikeesti pelotti ja ahisti et minne päädyn ja keskiviikkon elettii erittäin jännän äärel ku pää edel hyppäsin taas tuntemattomaan matkaamal täysin tuntemattomaa paikkaa tuntemattomien ihmisten luo yhtään tietämättä edes oonko mä menossa ylipäätää sinne minne pitäs ja oonko mä oikeessa paikassa. Mut mul on ollu tosi kivaa ja oon oppinu oikeesti nauttimaa joka sekunnist! Pitää vaa viel toivoo et saisin uuden perheen, ettei heti tarvis lähtee kotiin, ku maailma on vihdoin ruvennu taas hymyilee.

Tähän loppuun laitan viel Jessin Vlogist uusimman videon, mis on lauantaist kaikkee kohast 2:22 eteenpäi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti